Servei de Premsa
23/12/2024
Arrèlia, Natura Local i Omnirooms, tres empreses de turisme responsable amb futur
06/07/2016
Temps estimat de lectura: 3 minuts
Arrèlia, Natura Local i Omnirooms són les tres empreses seleccionades que participaran a la primera edició de FuTUR Impact, què aquesta setmana es posa en marxa. Són projectes de recent creació, d’entre un i tres anys de vida, vinculats a l’àmbit del turisme responsable i accessible.
Durant els propers 10 mesos, el temps que dura aquest programa d’acceleració, estaran instal·lades a l’m-startup-barcelona de Barcelona Activa. Durant la primera fase, s’impulsarà el go to market dels projectes a través d’aliances estratègiques amb empreses del sector per aconseguir augmentar les vendes i obtenir les mètriques necessàries per aixecar finançament. A partir de l’octubre, en la segona fase, es treballarà l’estratègia de finançament i inversió.
Es tracta d’una iniciativa conjunta de Ship2B, Barcelona Activa, la Diputació de Barcelona, Catalonia Hotels & Resort, l’Agència Catalana de Turisme, l’Observatori de Turisme Responsable de la Universitat Ramon Llull i el Gremi d’Hotels de Barcelona. L’objectiu és promoure nous models turístics més sostenibles què afavoreixin la integració de col·lectius vulnerables i contribueixin a fer front als reptes socials del país.
En total, s’han rebut més de setanta sol·licituds entre les que s’han seleccionats els tres projectes innovadors, amb un component disruptiu i escalables que necessiten una injecció mitjana de 100.000 euros de capital per créixer.
De fet, un cop els projectes estiguin preparats per accedir a finançament, es presentaran al vehicle de coinversió de Ship2B, què disposa de més d’1 milió d’euros, i a la comunitat inversora per tancar la ronda.
L’ecoturisme, una manera de conservar l’entorn natural i fomentar l’economia local
Arrèlia és un portal de venda d’experiències ecoturístiques per espais naturals d’arreu de Catalunya organitzades per entitats sense ànim de lucre que es dediquen a la conservació ambiental. Tot i que el potencial client és el públic local, principalment resident a zones metropolitanes, aquesta modalitat de turisme responsable amb l’entorn també desperta l’interès sobretot d’holandesos, anglesos i alemanys.
Les propostes d’activitat impliquen a diversos actors locals, tant a les entitats ambientals, com a empreses de serveis d’oci, allotjaments turístics o restaurants de la zona. D’aquesta manera s’afavoreix l’economia local i el desenvolupament rural sostenible.
Veure món des d’una cadira de rodes
Omnirooms és un portal de reserva d’habitacions accessibles per a persones en cadires de rodes en allotjaments turístics. Fins al moment, no era possible fer una operació com aquesta en cap altre metacercador de viatges i, a través d’aquest web, es pot gestionar online i al moment la contractació sense necessitat de fer cap comprovació i esperar resposta per part de l’hotel.
El mercat potencial és de 34 milions d’usuaris amb mobilitat reduïda que actualment resideixen a Europa i les seves respectives famílies o entorn proper, mentre que es calcula que únicament hi ha disponibles un 1% d’habitacions accessibles actualment. A més, l’empresa ha tancat acords amb més de 200 associacions de persones en cadires de rodes
Catalunya, pam a pam
Natura Local ha creat una plataforma on els municipis catalans poden promocionar punts d’interès turístic i oferir propostes d’itineraris autoguiats per conèixer el patrimoni cultural, etnològic i natural de diferents destinacions. Es tracta de rutes que es poden fer a peu o en bicicleta i són de dificultat variable per a que siguin el més accessibles possible.
Es tracta d’un projecte amb una triple vessant: social, des del punt de vista que es converteix en una comunitat de membres que comparteixen interessos; local, ja que permet promocionar el patrimoni dels pobles i municipis del territori en clau de proximitat; i, media, ja que posa a disposició eines tecnològiques per disminuir l’impacta del turisme en l’entorn.
Paraules clauturisme/